Dlaczego wybór szpachlówki jest ważny?

Wybór szpachlówki nie jest zbyt skomplikowany, lecz aby wybrać dobry, preparat trzeba znać różnice między poszczególnymi typami. Konkretne egzemplarze szpachli do samochodu mają różne skład. Ma to kolosalne znaczenie, ponieważ od składu zależne jest od właściwości prokroju twardości, elastyczności czy odporności zarówno na uszkodzenia mechaniczne, jak i na czynniki atmosferyczne.

Oczywiście nie możemy o przyczepności lakieru do szpachli i szpachli do podłoża. Warto podkreślić, że technika nakładania szpachli może zmienić jej właściwości. Jeżeli nałożymy szpachlę w sposób tradycyjny to uzyskamy inny rezultat niż w przypadku natrysku. 

Jaka szpachla samochodowa na dziury?

Jeżeli musimy załatać mniejsze dziury powstały poprzez korozje wystarczy wykorzystać szpachlę z dodatkiem włókna szklanego. Odwrotnie jest w przypadku większych dziur, wówczas naszym jedynym ratunkiem zostaje szpachla włóknina. Nakładamy ją w drugiej kolejności adekwatną szpachlą.

Powstałe uzupełnienie na samym końcu trzeba odpowiednio ukształtować. Dopóki musimy walczyć jedynie z nadżerkami, które nie przechodzą na wylot, wtedy warto pokusić się o użycie szpachli opisanej na początku. Mimo że będziemy używać szpachli z dodatkiem włókna szklanego nie zaleca się nakładanie pojedynczej grubej warstwy, zamiast tego rekomenduje się kilka cieńszych.

Szpachla samochodowa- przeznaczenie a skład

Szpachle samochodowe możemy podzielić na dwie główne grupy. Pierwszą z nich są mineralne wypełniacze, natomiast na drugim miejscu uplasowały się związki ograniczone zwane również żywicą poliestrową.

Główną różnicą między nimi jest wielkość cząsteczek. Szpachlówka samochodowa zawiera cząsteczki drobniejsze w przeciwieństwie do mineralnych wypełniaczy, które cechują się cząsteczkami o dwukrotnie większej średnicy.