Pomiar grubości lakieru- wybierzmy miernik

Pomiar grubości lakieru wykonujemy wtedy, gdy sprawdzamy element pojazdu pod kątem jego wcześniejszego lakierowania. Do takiego zadania idealnie nadaje się miernik lakieru. Kiedy mamy zamiar zakupić samochód, wówczas szukamy pojazdy, który będzie nam służył przez lata.

Zatem w nasze kryteria wchodzą egzemplarze tanie w eksploatacji, mało awaryjne, nie ma defektów w silniku czy jego karoseria jest w dobrym stanie, na to zwróćmy szczególną uwagę, jeżeli chcemy nabyć pojazd z drugiej ręki. Niestety wielu sprzedawców specjalnie „picuje” oferowany pojazd w celu ukrycia np.: śladu po kolizjach drogowych bądź ogniska rdzy. Duży odsetek aut na sprzedaż stanowią pojazdy po zdarzeniach drogowych.

Zazwyczaj zostają naprawione w zakładach blacharsko-lakierniczych, a następnie sprzedawane jako bezwypadkowe. Jednakże problem z lakierem również może dotyczyć nowych samochodów z salonu.

Rzadko mają poprawki lakiernicze https://www.dlalakierni.pl/mierniki-lakieru czy nawet blacharskie. Wielu producentów umyślnie zawyżają normę grubości lakieru, a normalnie wartość powinna się wahać od 70 do 140 μm, lecz na nowych modelach zdarzają się wartość, które ogromnie przekraczają normę.

Jak sprawdzić grubość lakieru?

Najlepszym rozwiązaniem będzie użycie miernika. Dzięki temu urządzeniu możemy ocenić, co się znajduje pod lakierem oraz samą jego grubość. Możemy, wówczas wykryć pojazdy po naprawach blacharsko-lakierniczych.

Wyróżniamy kilka kich rodzajów:

  • do blach aluminiowych oraz stalowych,
  • do blach stalowych, także tych ocynkowanych.

Natomiast te z kolei można podzielić ze względu na sondę pomiarową, która może być:

  • na przewodzie,
  • wbudowana w obudowę miernika.

Ponadto wyróżnia się na tle innych sonda zakończona trzpieniem do pomiaru punktowego bądź z płaskim czołem. Na rynku można znaleźć również miernik z sondą punktową.

Jaki miernik wybrać?

W przypadku, gdy samochód element podlegający sprawdzeniu będzie wykonany z blachy stalowej, wtedy wystarczy najprostszy model np.:  GL-1+. Jeśli mamy do czynienia z blachą aluminiową użyć trzeba miernika GL-2+.