Gąbki polerskie do samochodu – jak je wybrać?

Korygowanie wyglądu lakieru przy pomocy samochodowej polerki, jest skuteczną metodą na przywracanie blasku salonowego w każdym aucie. Z poniższego wpisu będzie można dowiedzieć, czym są gąbki polerskie i jak je można wybrać. 

Jak działają tarcze polerskie? 

Zadaniem gąbek polerskich w połączeniu z właściwą pastą, będzie mechaniczne ścieranie warstwy lakieru, w której umiejscowione są różne defekty, jak i rysy. Zasada ogólna związana z siłą polerskich tarcz mówi, iż im twardszy będzie polerski pad, tym większa będzie moc ścierania.

Odstępstwo od tejże reguły to siła polerskiego futra – pozornie jest ono miękkie, w rzeczywistości jednak ma sporą moc cięcia i stosowane jest z bardzo agresywnymi polerskimi specyfikami. Warto w tym miejscu wspomnieć, iż im twardszy będzie polerski pad, tym gorsze wykończenie na lakierze pozostawi.

Agresywne polerskie tarcze potrafią doprowadzić powłokę do takiego stanu, który wymagać będzie dalszej pracy. 

Gąbki polerskie wykonane z pianki poliuretanowej

Gąbki polerskie, które wykonuje się z poliuretanowej pianki są najbardziej popularnym typem tarcz stosowanych podczas polerowania lakieru samochodowego. Pady odznaczają się różną twardością, różnym kształtem, średnicą, trwałością oraz przepustowością powietrza. Typ wykorzystywanie podczas produkcji pianki, przekłada się bezpośrednio także na wytrzymałość samego pada. 

Największym plusem polerskich gąbek będzie ich różna twardość. Duży wybór stopni co do twardości umożliwia zastosowanie właściwego dla naszych potrzeb pada. Gąbki polerskie w twardej wersji stosuje się razem z bardzo agresywnymi w użyciu polerskimi produktami.

Zastosowanie tego typu kombinacji w możliwie najbardziej efektywny sposób, korzysta z ich mocy cięcia. Współpraca ścierniwa i ostrej pianki o sporej mocy umożliwia pozbycie się w szybki sposób nawet bardzo głębokich zarysowań. W ten sposób przygotowania powierzchnia lakieru, może być poddana późniejszej obróbce, uwzględniającej docelowo nałożenie kolejnej warstwy lakieru.